پنچر گیری لاستیک ماشین


نحوه پنچرگیری لاستیک ماشین 

یکی از دغدغه‌های رانندگان هنگام رانندگی به خصوص مسافرت و رانندگی در جاده‌ها پنچر شدن لاستیک ماشین می‌باشد.لذا به همراه داشتن لاستیک زاپاس از ضروریات برای هر راننده می‌باشد پنچر گیری لاستیک ماشین برای افرادی که مهارتی برای تعویض لاستیک را ندارند امروزه با استفاده از لوازم پنچری ماشین بسیار راحت‌تر شده است تا خودرو خود را به اولین آپاراتی برساند. شما می‌توانید این ابزار را از سایت تاپیک کالا به صورت اینترنتی تهیه کنید و جزء وسایل ضروری ماشین به همراه داشته باشید.

در این مقاله سعی شده است نحوه پنچر گیری لاستیک خودرو را به شما آموزش دهیم

مراحل تعویض لاستیک خودرو

توقف ماشین در جای مناسب 

ماشین شما اگر دارای دنده اتوماتیک است ، دنده را به صورت پارک قرار دهید و اگر دنده خودرو شما دنده دستی است، آن را در حالت دنده عقب قرار دهید حتما توجه داشته باشید فلاشرهای عقب را روشن کنید. پس از توقف کامل مثلث خطر یا یک شی‌ء مانع منعکس کننده نور را در عقب ماشین قرار دهید به طوری که از فاصله 45 متری دیده شود.

پنچرگیری،لوازم پنچرگیری،خرید اینترنتی لاستیک دولتی،لاستیک کویر،کاچار

استقرار کامل چرخ خودرو

یک تکه آجر، سنگ یا چوب به عنوان مانع جلو و عقب تایر ماشین قرار دهید تا از سر نخوردن ماشین اطمینان کامل حاصل کنید.

اماده کردن لاستیک یدکی و جک 

اول جک را زیر قاب نزدیک لاستیکی که پنچر شده است قرار دهید جک حتما باید با قسمت فلزی قاب ماشین در تماس باشد دقت داشته باشید اگر جک در جای مناسبی قرار داده نشود، وقتی ماشین را بلند می‌کنید ممکن است ماشین از زیر جک سر بخورد .

در بیشتر ماشین‌های پیشرفته، یک شکاف و علامت کوچک در پشت گلگیرهای لاستیک جلو یا در جلوی گلگیرهای لاستیک عقب قرار دارد آن علامت نشان دهنده‌ی آن است که شما جک را در این محل قرار دهید . مسلما این علامت کار شما را بسیار راحت کرده است. در ماشین‌های قدیمی که دارای قاب هستند ، جک را در یکی از تیرهای قاب دقیقا پشت لاستیک جلو و یا عقب قرار دهید. بستگی به پنچر شدن ماشین دارد.

پنچرگیری،لوازم پنچرگیری،خرید اینترنتی لاستیک دولتی،لاستیک کویر،کاچار

جک زدن و بالا بردن ماشین

برای بلند کردن تایر  از زمین، جک را باد بزنید کنید. باید به اندازه‌ای جک را پمپ کنید تا بتوانید لاستیک را به راحتی از ماشین جدا کنید شما باید آن را به اندازه کافی بلند کنید تا لاستیک از سطح زمین برداشته شود همیشه یک جک کوچک برای پنچر گیری لاستیک ماشین خود به همراه داشته باشید 

باز کردن پیچ های چرخ خودرو

وقتی ماشین ثابت است، با آچار مخصوص چرخ، پیچ‌های لاستیک را به صورت خلاف عقربه‌های ساعت، پیچ ها را شل کنید به صورتی که چرخ ماشین مقداری آزاد شود بعد از اینکه پیچ‌ها را همزمان با هم شل کردید با دست پیچ‌ها را باز کنید و به آرامی لاستیک را از ماشین خارج کنید

پنچرگیری،لوازم پنچرگیری،خرید اینترنتی لاستیک دولتی،لاستیک کویر،

 جا انداختن زاپاس لاستیک ماشین 

در مرحله آخر زاپاس ماشین را برداشته و در محل لاستیک قبلی جا می‌اندازید و پیچ ها را ابتدا با دست ببندید و سپس برای سفت کردن پیچ‌ها از آچار ماشین استفاده کنید ، مطمئن شوید که پیچ ها کاملا سفت شده‌اند. 

این روش از پنچر گیری لاستیک ماشین برای افرادی است که لوازم مورد نظر را در ماشین خود داشته باشند.

شما میتوانید برای خرید لوازم پنچری با کیفیت بالا و قیمت مناسب به این سایت مراجعه کنید.

روش‌های دیگری برای پنچرگیری لاستیک ماشین بدون نیاز به این ابزار هست که در مقاله‌های بعدی به آن می‌پردازیم .

برای کسب اطلاعات بیشتربا مشاورین ما تماس بگیرید.

طراحی سایت : ره وب

09128882740